Handelsbetingelser

1. GENEREL INFORMATION
 
Inden du begynder at anvende hjemmesiden, eller hvis du har spørgsmål til vores betingelser, anbefaler vi at du tager kontakt før du bestiller. Salg fra www.frequence.dk finder sted fra firmaadressen og der plukkes fra vores lagre i Danmark, Tyskland og Holland.
 
Her kommer du i kontakt med os:
Åbningstider: 10:00 - 17:30
Telefon: +45 20 99 66 55
E-mail: info@frequence.dk
eller via vores formular på FreQuence.dk 
 
2. RETURRET OG LOVGIVNING
 
Læs altid vores betingelser før du handler
 
Betingelser gælder når du bestiller og handler på hjemmesiden. De opdateres når der er ændringer i lovgivning, systemkapacitet, politikker, forretningsmodel eller hvis anden faktor gør sig gældende.
 
Accepteres betingelserne ikke ved aktiv afkrydsning i forbindelse med køb, kan du ikke bestille eller købe varer på hjemmesiden.
 
Du har ret til at afstå fra aftalen uden grund op til 30 dage efter købet. Returomkostninger afholdes dog af dig som køber. Produktet skal modtages i god stand.
 
Mangelsregler i købeloven gælder også her. FreQuence overholder de lovbestemte garantier, der til en hver tid gælder.
 
3. BESTILLING
 
Hjemmesiden er, som udgangspunkt, åben hele døgnet. Der kan dog kortvarigt lukkes ned ved opdateringer og tilpasninger.
 
Ved helligdage og weekender afsendes der ikke varer. Bestillinger i sådanne perioder, vil blive ekspederet førstkommende hverdag.
 
Er varer i restordre, bliver du kontaktet herom og kan tage stilling til om du vil vente, have alternativt produkt eller annullere ordren.
 
Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.
 
Vi leverer primært i Skandinavien. Når du bestiller på hjemmesiden gælder således betingelserne og du vælger at give tilbud om køb. Vi kan vælge at afslå tilbuddet og refundere eventuelle betalinger uden gebyrer eller omkostninger for dig.
 
Årsag til at afslå dit tilbud om køb kan være:
 
  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der er opstået en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, f.eks. betalings-fejl, fejl i pris el.lign.
 
Inden du endeligt bestiller, og er bundet af ordren, kan du tilpasse produkter og mængde i din indkøbskurv.
 
Husk at du kan altid kontakte os for råd og vejledning også efter ordren er afgivet.
 
 
Når du klikker på ”Bestil” og gennemfører betalingen, modtager du bekræftelse på mail. Det betyder at din ordre er modtaget og bliver kontrolleret punkterne herover. Såfremt alt stemmer overens, behandles din ordre og afsendes. 
 
Fik du lavet en fejl i din bestilling, så kontakt os hurtigst muligt på info@frequence.dk eller telefon 20 99 66 55. Vi er altid klar til at hjælpe dig.
 
Når du modtager track & trace er din ordre afsendt.
 
Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret.
 
Følg din bestillingshistorik online, men gem også selv faktura og tilbud.
 
4. Tiltag mod bedrageri
For at beskytte dig og vores øvrige kunder, opretholder vi et højt sikkerhedsniveau. Det sker i samarbejde med NETS og vores HOST for online butikken. Der kan derfor forekomme screeninger af kreditkort, bankinformationer mm.
 
 
5. BETALINGSMIDLER
 
Vi accepterer følgende betalingsmidler:
  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard (DK)
  • MasterCard
  • MaterCard, Visa
  • < >< >American Express
  • Overførsel til konto
 
6. Betalingsprocedure
 
Når dine varer er afsendt, hæves beløbet for handelen.
 
Den samlede pris for din ordre, omhandler ud over varen også moms, fragt og øvrige afgifter det måtte være gældende på ordretidspunktet.
 
Betaling foregår i Danske Kroner (DKK)
 
 
7. Leveringsbetingelser
 
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Der leveres varer på alle hverdage. Er det lagervare, forvent 1-3 hverdage i Danmark og op til 7 hverdage for Grønland, Færøerne og Skandinavien.
 
Vi benytter Post Danmark / Post Nord til forsendelser op til 20 kg. Herefter Danske Fragtmænd. Du kan også selv booke din forwarder og/eller vælge afhentning.
 
Ved Post Danmark forsendelser vil der normalt blive sendt med omdeling. Er du ikke hjemme, opbevares din forsendelse højest 14 dage på dit tilknyttede posthus. Herefter går de retur og du vil blive kontaktet om det videre forløb.
Gen-fremsendelse koster normal takst.
 
Du kan også vælge uden omdeling. Så kan du selv hente dine pakker på posthuset, når det passer dig.
 
Husk at du kan oprette en profil på Hjemmesiden, hvor du til en hver tid kan se dine bestillinger.
 
8. FORTRYDELSESRET (GÆLDER KUN FORBRUGERE)
 
Hos FreQuence kan du fortryde dit køb op til 30 dage efter køb.
 
For at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du meddele os din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring via e-mail eller ved telefonisk henvendelse inden fristens udløb. Varen(e) skal være os i hænde senest 14 dage efter du har meddelt din beslutning.
 
Alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger godtgøres. Du står dog selv for sikker returnering af varen(e) og de skal være i god stand ved modtagelsen, hvorefter refusion finder sted. Er varen beskadiget grundet forkert brug, du taget varen i brug ud over hvad der skal til for at fastslå art, egenskaber og funktionalitet, eller selvpåført skade, kan vi helt eller delvist afslå refusion. En konkret vurdering foretages i alle retursager.
 
Returadressen er som følger:
FreQuence Denmark ApS
Rønnealle 4
6920 Videbæk
Danmark
 
 
9. MANGELFULD FORSENDELSE, DEFEKTE - ELLER FORKERTE VARER
 
Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte os på info@frequence.dk eller via telefon 20 99 66 55.  
 
Vi står klar til at rette fejlen. Du kan f.eks. vælge:
 
  • Vi sender den rigtige vare sammen med returlabel til den forkerte
  • Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen
  • Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, efter modtagelse af returvarer
  • Ved defekte varer, bytter vi til ny. Send gerne billede eller god beskrivelse af defekten.

10. REKLAMATIONSRET

Hos FreQuence har du 2 års reklamationsret fra den dag, du har modtager varen.

Jævnfør købeloven, kan du reklamere over produktet i 24 måneder, hvis du - op til 2 år efter købet - finder fejl og mangler, der ikke skyldes slid eller uagtsomt brug og bede om at få skaden udbedret, hvis varen er gået i stykker.
  


11. ØVRIGE FORHOLD
 
Vi gør vores bedste for at holde hjemmesiden opdateret og fejlfri. Dog kan vi i tilfælde af fejl, vælge at afslå dit tilbud om køb.
 
Vi er ikke ansvarlige i forhold til force majeure omhandlende forsinkelser forsaget af begivenheder der ligger uden for vores rimelige kontrol.
 
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.
 
Såfremt en eller flere af betingelserne i nærværende handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.
 
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt og de benyttes kun til at give dig bedste service.
 
12. KLAGEADGANG
 
Du har adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er utilfreds med varen, du har købt og ikke kan blive enig med FreQuence Denmark ApS om en fornuftig løsning på tvisten. Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet:
https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
 
Lovvalg og værneting: Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.