Udvikling af DBXi Udviklingen af ??de nye DBXi-drivere begyndte med en grundig gennemgang af alle elementer i subwooferdesign. Konklusionen var, at en forbedring af eksisterende teknologi ikke kunne overvinde kendte begrænsninger. Ny teknologi var en nødvendighed for at levere benknusende lavfrekvent respons, mens den stadig bevarede den hastighed og ro, der kræves for højere afskæringsfrekvenser. Mange producenter er i stand til at fremstille tunge og langsomme bashøjttalere, der begynder at snuble over sig selv ved 60 - 70 Hz. Mange producenter er også i stand til at producere overdrevne mellemtonedrivere, der er hurtige, men ikke i stand til at gå dybere end 60 Hz. Et af de største designkrav til DBXi var et lineært frekvensrespons fra 20 til 250 Hz (15 "DBXi). Hvad der adskiller store subwooferenheder fra middelmådige, er paradoksalt nok deres evne til at gengive de højere frekvenser. Især til gengivelse af musik - en hurtig og hårdtslående bas er meget mere fordybende end en bas, der føles tung og langsom. En woofer skal være stram, lydhør og hårdtslående. Magnetisk system med nuklear teknologi DBXis ultra kraftige magnetsystem er resultatet af et usædvanligt samarbejde med atomkraftindustrien i Wisconsin. For at opnå den ønskede effekttæthed uden omkostningerne ved magneter med sjældne jordarter var det nødvendigt at øge styrken af ??konventionelle magneter betydeligt. Dette indledte partnerskabet med en producent af plutoniumbrændstofstænger (radioaktive brændselscylindre til atomkraftværk) i Wisconsin. Denne producent havde opfundet en særlig hot smedning proces, hvilket muliggjorde produktionen af ??en magnetmotor bagplade og midtersektion ud af et enkelt stykke metal. Ved hjælp af hot smedningsteknologi med brændstofstang kunne vi producere superhøje gaussmotorer ved hjælp af traditionelt ferritbaseret magnetisk materiale. Den ultrahøje magnetiske intensitet opnås, fordi alle magnetfeltlinjer nu kan transmittere magnetisk flux uden tab, da magnetstrukturen nu er et stykke i stedet for det mere traditionelle design med flere stykker. Det giver en ekstremt effektiv og nøjagtig motor. Højtydende stemmespole I hjertet af DBXi sidder en overdimensioneret stemmespole. Alle aspekter af stemmespoledesignet er optimeret til maksimal ydelse, holdbarhed og lydkvalitet. Stemmespiralformeren (cylinderen, som spolen er viklet til) er lavet af aluminium, ikke cellulose (pap), Kapton ® eller glasfiber. Brug af aluminium forhindrer hotspots på stemmespolen - på grund af den fremragende varmeledningsevne, der ligger i aluminium. I bund og grund bliver hele stemmespolen til en stor køleplade. Stemmespolen er viklet af kobbertråd og opfylder miljo-specifikationerne for temperaturbestandighed. Tysk fremstillede højtemperaturlim anvendes til at smelte spolen til den førstnævnte. Dette garanterer maksimal ydelse, selv under hård og kontinuerlig drift. TCT - Turbine Cooled Transducer DBXi er udstyret med den patenterede TCT (Turbine Cooled Transducer) teknologi. TCT skaber køleluftstrøm svarende til en tornado omkring stemmespolen. Tornado er skabt af luft tvunget gennem kølekanaler formalet i en hvirvelstruktur. Traditionel stemmespoleafkøling udføres ved at bore stangstykket ud, og wooferens slag skubber derefter luft frem og tilbage. Denne køleordning har kun en lineær stigning som en funktion af bashøjttaler. TCT er anderledes. TCT skaber en eksponentiel forøgelse af kølekapaciteten som en funktion af woofer-slagtilfælde. Dette opnås ved at udnytte centrifugalkræfterne i mini-tornado for at øge overfladearealkontakten mellem luften og stemmespolen. TCT er så effektiv, at stemmespolens temperatur reduceres med 50% sammenlignet med den samme bashøjttaler uden TCT. Dette forhindrer kompression fra varme og holder wooferen på maksimal effektivitet. Jo sværere du kører DBXi jo mere køler det sig selv. SWE- Super Wide Edge suspension DBXi har den ekstreme SWE (Super Wide Edge) edge suspension geometri. Den massive højde på 31 mm taler om udflugtspotentialet. Ophænget er af envalsetypen - lamineret og termisk presset for ekstrem styrke og mobilitet. Det tillader keglebevægelse på mere end 62 mm. Dette sikrer perfekt gengivelse af selv de mest basstunge soundtracks Super Wide Edge-suspensionen tillader rekordbrydende udflugt uden deformation eller øget mekanisk modstand. Parabolisk dybskål woofer-kegle DBXi-keglen er lavet af en proprietær ikke-presset fiberforstærket cellulosemasse med ekstrem stivhed. Keglen overlejres derefter med en parabolsk dyb skål lavet af en stærk rumalderpolymer, der opnår yderligere stivhed ved sin geometriske form. Keglen bøjes eller deformeres ikke uanset indgangseffekt og frekvens. Super edderkop med dobbelt symmetrisk syet glødeleder DBXi edderkoppen er af super edderkop typen, hvilket betyder, at edderkoppen har den samme diameter som keglen - dette sikrer, at edderkoppen ikke begrænser udflugt. For optimal ydeevne skal kantophæng og edderkop have samme ekskursionspotentiale, dette er ikke muligt med en traditionel edderkop med begrænset diameter. Tinsel fører til stemmespolen syet i edderkoppen for at sikre mod kollision med keglen under ekstrem udflugt. Dette forlænger også glødeledernes levetid, da de nu bøjes mere forsigtigt over en længere afstand. Glødeledernes symmetriske design forhindrer et asymmetrisk træk i keglen. Resultatet er længere woofer-levetid og større udholdenhed. XLT-chassisgeometri DBXi er baseret på XLT-chassisgeometri med Earthquake. Det er det optimale design til ekstrem udflugt. XLT-chassiset giver mulighed for ekstra længde mellem edderkoppen (centerophæng) og det magnetiske hul. Og det er designet til at rumme overdimensionerede edderkopper og stemmespoler.